12 mai 2017 • 15h00 17h00
UQAM, salle W-5215
4 mai 2017

CONFÉRENCIER

Daniel Andler, professeur émérite de l’Université Paris-Sorbonne et membre honoraire de l’Institut universitaire de France.

TITRE DE LA CONFÉRENCE

RÉSUMÉ

Critical naturalism is a position vis-à-vis scientific naturalism which I defend in my recent book, La Silhouette de l’humain, and which supports the ongoing naturalization programs of cognitive science, neuroscience, and evolutionary social science, while denying to them final authority in the understanding of human affairs. As a midway position, it doesn’t sound very exciting, and may seem easy enough to defend. I will first fill it out, and then attempt to show that it is less than obvious but nevertheless correct.

ORGANISATION

La Chaire de recherche du Canada en philosophie des sciences de la vie en collaboration avec le CIRST et le Réseau montréalais de philosophie des sciences.

Informations complémentaires

La conférence sera donnée en anglais (30-45 minutes) et sera suivie d’une période de discussion bilingue (45mn-1h).
L’entrée est libre et gratuite dans la limite des places disponibles.

Affiche de l’événement

Mis à jour le 12 mai 2017 à 16 h 08 min.